Hosszú évek óta követem baráti figyelemmel és egyre növekvő szakmai becsüléssel a komáromi Magyarock Dalszínház munkáját. Az évenként megrendezésre kerülő országos zenés színházi fesztivál, a Scherzo zsürijének elnökeként, igyekeztem díjakban is kifejezésre juttatni becsülésemet. Tavaly az Utazás című rockoperánk bemutatásakor szerzőtársammal, Kocsák Tiborrral együtt egy gyönyörű este emlékét vihettük magunkkal a Monostori Erődből. Nagyon vártam a tehetséges társulat újabb megmutatkozását, tudva, hogy az előre lépést már csak egy saját mű megalkotása és színrevitele jelentheti! Az aranyember - kell-e mondanom? - óriási mű, zenés színpadra való feldolgozása nagy kihívás minden szerzőnek. Csodálatos, hogy a két fiatal, Másik Lehel és Vizeli Csaba még a témaválasztást tekintve is ennyire hűséges és ragaszkodó tudott lenni szülővárosához. Hisz Jókai regényének jelentős része Komáromban játszódik, így a mű, ezzel a rockopera változattal méltó módon térhet haza, a kultúrára oly érzékeny, magyar városba. Az elkészült darab kitűnő munka, méltán sorolható a legkiválóbb magyar musicalek sorába.
Benny Andersson sikeres zeneszerző és versenylótenyésztő nem akart több ABBA-musicalt. Az együttes egykori tagjaként és a Mamma Mia! musical szerzőjeként leszögezte: hallani sem akar arról, hogy a reneszánszát élő svéd formáció dalai szerepeljenek a világszerte közel 300 millió fontot (85 milliárd forintot) jövedelmező brit musicalfilm folytatásában. Számos forrásból felröppent már, hogy lesz folytatása a produkciónak, sőt még a főszerepet alakító Oscar-díjas Meryl Streep is örömmel állt elébe, hogy egy 'Nagy-Mamma Mia!'-ban játsszon, ha ismét összeszedik a régi stábot Julie Walterstől Pierce Brosnanon át Colin Firth-ig. Nem is ez ellen tiltakozik a neves dalszerző, aki a napokban Londonban beszélt terveiről. Andersson az elől zárkózott el, hogy újabb ABBA-musical szülessen. Egyértelműen leszögezte, hogy nem ad engedélyt az együttes dalainak (további) felhasználására. Azt a lehetőséget azonban nyitva hagyta, hogy ha a producerek másik zeneszerzőt találnak, elkészüljön a folytatás, de új zenei tartalommal.
"Aztán megint történt valami. Elmentünk megnézni a Valahol Európában c. musicalt, aminek az lett a vége, hogy megkerestük Toldi Mária stúdióját, ahová azonnal felvették. Akkor készültek a Fame c. musical bemutatójára, amit kb. fél év múlva be is mutattak. Lehet, hogy ez senkit nem érdekel, de én 13-szor láttam. Eleinte hátsó sorban táncolt, majd előadásról előadásra előrébb került. Végül 2 főszerepet is eljátszott, szerintem csodálatosan. És végül 1997 tavaszán kivitték Duisburgba. Többszöri meghallgatás után a Nyomorultak-ra kapott szerep ajánlatot, nem kevés fizetéssel. És meghozta élete első komoly döntését, persze megbeszélve velem: inkább a felvételit próbálja meg a Színművészeti Főiskolán. Sikerült! Azóta eljátszott sok-sok szerepet, főszerepeket is. Zenét ír, önálló estet rendeztek, ami nem csak szerintem sikerült remekül. Nekem a legjobb és legszebb alakítások az ővék, és már nem csak érte izgulok... " Írta: Zoli Édesapja
Chatherine Zeta Jones Kleopátra lesz egy készülő musicalben. Ez még nem furcsa, hisz neki nem új a műfaj, viszont Steven Soderberghnek, a rendezőnek igen. Catherine Zeta Jones már bizonyított a musical műfajában, amikor eljátszotta Velma szerepét a Chicago című filmben, ezért nem gondoljuk, hogy nehezére esne eljátszani Kleopátra szerepét egy készülő zenés filmben. Viszont a mozit Steven Soderbergh Oscar-díjas rendező rendezte, aki eddig merőben más műfajú filmeket készített. Az Erin Brockovich, a Traffic, vagy a Che rendezőjétől meglepő, hogy musicalt rendez.
Demeter György, zenész, színész, dalszövegírő, zeneszerző, musical színész és musical társulat igazgató. Oldalán teljes életműve megtalálható, illetve folyamatos frissítés a jelenlegi produkciókról. Tagja volt a régi Rock Színháznak, majd a Piccoló Színház szólistája lett. 2006-ban megalapította a saját társulatát, amely Musicalitas néven a Ferencváros Művelődési Központban havi rendszerességgel tart musical előadásokat. Nevéhez fűződik többek között a tragikus sorsú Radics Béla megformálása, az Ilyenek voltunk című musicalben. de játszotta Heródest, Atlantisz királyát,Kalkutta rendőrfőnökét.
Gwen Stefani is pontosan kezd, kilenckor, csíkos rabruhában, egy ketrecben érkezik a színpadra (aki el akarja képzelni, hogyan, nézze meg a Sweet Escape klipjét, lebutított formában azt játszotta el), ahol elkezdődik a másfél órás, divatbemutatóval kiegészített women power musical. Kicsit Alice csodaországban, nagyon A muzsika hangja - főleg, hogy a Wind It Up, vagyis a híres musical jódlizós opuszának (The Lonely Goatherd) hiphoposított változata is előkerül. Unott közönség bámulja, Gwen mégis lelkesen ugrándozik és kedvesen beszélget az első sorban ugráló tinédzserekkel. Egyiküktől kap egy róla szóló képregényt, láthatóan meg is örül az ajándéknak - aztán a rajongó közli, ő csak autogramot kér rá, adja már vissza, ha lehet. A kisportolt Gwen Stefanit nézve minduntalan emlékeztetnie kell magát az embernek, hogy egy harmincnyolc éves anyát néz. A nyakán ugyan kidagad az ér, mint Kovács Katinak fénykorában, de még mindig meggyőzően hozza a vagány/szexi imidzset. Minden számnál ruhát cserél, feltehetően új LAMB-kollekcióját népszerűsíti. Aztán személyesre vált, a 'te is átlagos vagy, mi is átlagosak vagyunk'-tematikában mozgolódik...
2009. Május 14. Operett-musical kategóriában Dolhai Attila vehette át idén az egyik legrangosabb magyar kulturális elismerést, a Gundel-díjat, melyet Magyar Oscarként is aposztrofáltak. Gratulálunk!
Mozart életét sokan és sokféleképpen mutatták már be. A musical világát is elérte Mozart. Sőt hamarosan egy újabb zenés Mozart előadással bővül a lista, hisz Franiaországban is bemutatnak egy Mozart előadást. A Mozart musicalt 1999. október 2-án mutatták be elsőként Bécsben, majd következett Németország. Hamburgban 2001. szeptember 21-én mutatták be. Svédországban 2002. szeptember 26-án tűzték műsorra. Japánban 2002. október 4-én. Végül Budapesten 2003. március 22-én volt a premier. Azonban a darab a bemutatók közben változott kicsit. A dalok sorrendje is változott kicsit. Hamburgban pedig egy olyan dal is a darabban volt, amit a magyar előadásban már nem találunk meg. Persze nem egyedi eset ez, hiszen a Rómeó és Júliából is hiányzik 1-2 dal. A hamburgi előadáson még énekelték Jeder Abschied ist der Anfang einer Reise című dalt!
Egyházi Géza egyre több népszerű zenés darabban, és musicalben bukkan fel. Énekelt az Operabálon, Musical Hajón, a Musical Plusz előadásain, és egyéb rendezvényeken is. Az énekes kitűnő kondícióban van, mint megtudtuk sokat sportol, és több mint hat kilót fogyott úgy készül következő szerepeire. A Váci Tavaszi Fesztivál keretében lépett fel Dónusz Katalinnal a Bartók Béla zeneiskola ének tagozatos diákjai kíséretében. Gézával Vácott, az előadás után beszélgettünk.
Az Elisabeth című musical magyarországi sikerszériája töretlenül folytatódik. Igazi kultusz-előadás, amit mindenkinek látnia kell! Elisabeth mindmáig az egyik legismertebb asszonya az újkori Európa történetének. Ez a szépségkultuszt szinte tökélyre fejlesztő, ország-világ által ünnepelt, történelembe beleavatkozó, lovakon száguldó, mindenfelé utazó, gyakran rejtőzködő-menekülő, titokban verseket író, végül is szomorú sorsú királyné már életében jelképpé vált. Ez a musical olyan valakiről mesél, aki nagyon közel áll hozzánk. Nem nehéz tehát keserű-gyönyörködtető módon együtt lélegezni ezzel a darabbal, amely leszámol a könnyes lányregények Sissi-képével, a boldog Ferenc József-i békeidők nosztalgiájával, miközben föltárulhat előttünk az Erzsébet-titok legmélye: a végtelen szabadságvágy, az egyes ember szabadságának lenyűgöző mítosza.
A folytatások szabályaira fittyet hányva a High School Musical című tiniőrület televíziós matinéből nőtte ki magát "a huszonegyedik század Grease-ének" címére igényt tartó mozifilmmé. A biztonság kedvéért a célcsoportból verbuvált segédkritikussal megerősítve mertük csak megtekinteni Zac Efron hónaljkutyáját és a magascét kivágó pomponlányokat. Élménybeszámolóba oltott kritika a kacagtatóan giccses tinimusicalről, ami visszarepít az ártatlanság korába. Mondjuk, hogy azért kerülte el a radaromat a High School Musical című tiniőrület eddig, mert tévéfilmként hódított világot, és még a legerősebb szakmai elkötelezettség mellett is ignorálhattam a létezését. Mivel azonban volt gyerekszobám, teljesen meg tudom érteni, hogy tizenegy-két évesen nagy élmény rajzfilmhősök bonyolultságával rendelkező amerikai középsulis karakterekkel együtt dalolászni, sőt, imádtam a Grease-t és a Suli című tévésorozatot is. Majdnem két évtizeddel később azonban kissé rémisztőnek tűnik másfél órát teljes hangerővel kántáló, fogpasztamosolyú pomponlányok és ponponfiúk társaságában tölteni. Ezért úgy döntök, segítséget veszek igénybe 12 éves unokahúgom, Zsuzsika személyében.
Hajdu István nem szokott, ám idén nem is tudna tervezni előre, hiszen szinte az egész évi 'programja' elkészült már. A színésszel számos darabban, musicalben találkozhatunk, s lehetséges, hogy hamarosan édesapaként is helyt kell állnia. Hajdu Steve a STOPnak adott interjújában nemcsak színészi karrierjéről, de jövőbeli álmairól is mesélt.
Feke Pál egyike a hazánk legfiatalabb és legtehetségesebb előadóművészeinek. Tizennyolc éves kora óta folyamatosan színpadon szerepel a legnagyobb hazai és külföldi musical-ek főbb szerepeiben. Színházi tevékenysége mellet saját pop zenekart is alapított a hazai könnyűzenei élet kiválóságaival. Huszonkét évesen - a világon eddig talán a legfiatalabbként - eljátszotta az egyik legnehezebb címszerepet Webber Jézus Krisztus Szupersztárjában. Több hónapon keresztül turnézott az Egyesült Államokban és Kanadában az István, a király rockoperával. Számos nemzetközi musicalgála vendége volt Németországban és Ausztriában. Fiatal kora ellenére napjainkig több mint negyven főszerepet játszott, húsz hanglemezen volt közreműködő. Két önálló lemeze is megjelent legkedveltebb szerepeinek dalaival, sajátos stílusára átírt hangszerelésben.
A kaliforniai punkrock zenekar musicalje jövő héten debütál a Broadwayen. A trió hangoztatja, nem áll szándékukban szerényebb műfajra váltani; a 2004-es American Idiot vonalát követik. A Grammy-díjas album dalait jövő kedden adja elő a banda. Élő, testközeli, hús és vér - így jellemezte a produkciót az énekes, Billie Joe Armstrong. Várhatóan a megszokottnál fiatalabb vendégserege lesz a Broadwaynek, de a Green Day show-ja ezúttal távol áll majd a tömegszörföléstől és egyéb látványelemektől. A darab három elégedetlen fiatal életéről; a szexről, a drogokról és a háború pusztításairól szól. Az American Idiot valamennyi dalát, a tavalyi albumról, a 21st Century Breakdown-ról néhány számot, a Know Your Enemy feldolgozását és néhány vadiúj szerzeményt is hallhatnak majd a rajongók.
Alicia Keys is csatlakozott a Szex és New York 2. zenei anyagát készítő énekesnőkhöz. A sztár egy Blondie feldolgozással, a Rapture című szám újragondolt verziójával színesíti a moziban felcsendülő dalok palettáját, illetve Keys is beszáll Leona Lewis és Jennifer Hudson Love Is My Colour című duettjébe. A szuperprodukció zenei aláfestéséhez Liza Minelli két dallal is hozzájárul. Beyoncé, Single ladies és Cole Porter Every Time We Say Goodbye című felvétele is elhangzik majd az Oscar-díjas sztár tolmácsolásában, valamint Dido és az elsősorban funky körökben népszerű Cee-Lo is rögzítenek egy-egy dalt.
Erre a cikkre igaziból egyik olvasónk írása buzdított, aki teljesen konzisztensen kifejtette, mennyire idegen tőle az egész film, és mindaz, amiről szól, illetve mindaz, amit képvisel. Minden mondata pontosan úgy hangzott, mintha Eric Cartman-t hallanánk, azaz a tünetek egyértelműen egy generációs, sőt, még inkább egy kulturális szakadékra utaltak, így gondoltuk, remek alkalom kiállni egy ilyen nagyszerű film mellett. A Hair egy egészen különleges film, és nem pusztán azért, mert egy musical, ami roppant eredeti módon van megrendezve, és nem is azért, mert a háború, mint olyan ellen fejt ki tudatformáló hatást, hanem mert egy olyan különös fenomenont is sikerült megjelenítenie a vásznon, mint amilyen a szabadság, s ezáltal egy egész kort sikerült saját anyagába becsomagolni, és későbbi korok számára hozzáférhetővé tenni. Amíg a musical-ek általában olyan filmek, amelyek dalbetétekkel rendelkeznek, addig a Hair egészen más, sokkal inkább nevezhető operának, amely cselekményéhez a zene szerves módon hozzátartozik. A Hair egy színekből (szcénumokból, jelenetekből, színpadképekből) egymás mögé felfűzött drámai cselekmény.
Berger, Bukowski, Sheila és a többiek - vajon hol vannak, és miként festenek az 1979-es film szereplői? Hair, Aquarius, Let the Sun Shine In - ki ne ismerné a híres musical dalait, akár a különféle rádióadók jóvoltából, akár színházi vagy filmes élmény kapcsán? A James Rado és Gerome Ragni szövegeire Galt MacDermot által írt remek dallamok immáron több évtizede szórakoztatják a közönséget, és azóta sem kopott a mondanivalójuk. Az eredeti darabot először 1967-ben mutatták be színházban, azonban a világhírnevet az 1979-es, Milos Forman rendezte filmváltozat hozta el. Bár a musical eredeti írói hőzöngtek, mondván, a filmesek több helyütt keményen módosították az eredeti sztorit, a kritika pozitívan fogadta az alkotást, méltatva a szereplőgárdát és magát a történetet is.